- دسته‌بندی نشده

تمرکز بازی Death Stranding برخلاف Metal Gear Solid V برروی داستان خواهد بود

تمرکز بازی Death Stranding برخلاف Metal Gear Solid V برروی داستان خواهد بود

بازی‌های هیدئو کوجیما به داشتن داستانی عمیق و چندلایه مشهور است و به همین دلیل، بازی Metal Gear Solid V بسیاری از طرفدارن عناوین وی را ناامید کرد. همان‌طور که می‌دانید، رویکرد متفاوتی برای توسعه‌ی آن اتخاذ گشت و دنیای آن به صورت جهان باز خلق شد که به همین دلیل، مکانیزم‌های گیم‌پلی مهم‌تر از داستان آن جلوه کرد. هیدئو کوجیما نیز صحت این موضوع را در جریان مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری ۴Players تایید نمود.

بازی Death Stranding نیز به مانند Metal Gear Solid V جهان باز خواهد بود و رویکردی مشابهی را در پیش گرفته است که به همین دلیل، بسیاری از طرفداران از احتمال وقوع مجدد اتفاقات گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند. اما هیدئو کوجیما به آن‌ها اطمینان داده است که اتفاقات گذشته مجددا رخ نخواهد داد و تمرکز بازی Death Stranding برروی «داستان» است. همچنین وی اظهار داشت که بعد از توسعه‌ی یک بازی جهان باز، دیگر نمی‌شود دست روی سبک دیگری گذاشت. البته وی اعتراف کرد که به خاطر همین موضوع، داستان نقش کمرنگ‌تری را در بازی Metal Gear Solid V ایفا کرد. وی در این خصوص توضیح داد:

بعد از تجربه‌ی توسعه‌ی یک بازی اکشن جهان باز، شما هرگز نمی‌توانید به توسعه‌ی سبک‌های دیگر بازگردید. به نظر من، این موضوع به دلیل جنبه‌های تعاملی در آن است. البته که رویکردهای متفاوتی به مانند سبک خطی برای توسعه‌ی بازی‌ها وجود دارد اما من بعد از تجربه‌ی توسعه‌ی یک جهان وسیع، نمی‌توانم به آن‌ها بازگردم.

فناوری نیز مشکل دیگری است که در آن وجود دارد و از نظر فنی ساختن یک بازی جهان باز بسیار مشکل است. بازی‌بازان در یک عنوان جهان باز نهایت آزادی عمل را دارند و شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آن‌ها دست به چه اعمالی در آن خواهند زد. با این تفاسیر، ارائه‌ی داستان چالشی بزرگ برای یک بازی جهان باز محسوب می‌شود و در بعضی مواقع نیز داستان مانعی را برای بازی‌بازان ایجاد می‌کند و همچنین موجب حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود.

بنابراین من در بازی Metal Gear Solid V آزمایشاتی را با شروع خطی بازی امتحان کردم و به محض این که بازی به صورت جهان باز می‌شد، داستان نقش کمرنگ‌تری را در آن ایفا می‌کرد. به همین دلیل، برخی از طرفداران از این موضوع ابراز ناراحتی کردند ولی این اقدام آگاهانه صورت گرفته بود. این بار در بازی Death Stranding، این موضوع هیچ جایگاهی را نخواهد داشت. این بازی یک عنوان جهان باز است و ما هم‌زمان نمی‌خواهیم داستان نقش کمرنگ‌تری را نسبت به بقیه‌ی جنبه‌های آن ایفا کند که بزرگترین چالش ما در توسعه بوده است. بنابراین طرفداران من هرگز ناامید نخواهند شد.

تریلرهای منتشر شده تاکنون نیز مهری بر اثبات این موضوع است و به نظر می‌رسد با داستانی پیچیده، عمیق و چندلایه مواجه خواهیم شد.

بازی Death Stranding قرار است در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد و شایعاتی مبنی بر انتشار آن برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی ارائه شده است. علاقه‌مندان می‌توانند به منظور آشنایی بیشتر با این عنوان، مقاله‌ی آن را تحت عنوان «نقطه‌ی کور | نکاتی که هنوز از بازی Death Stranding نمی‌دانیم» از نشانی قرار گرفته مطالعه نمایند. شما می‌توانید اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از این نشانی مطالعه و یا دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *