- دسته‌بندی نشده

مصاحبه با طراح ارشد Dying Light 2 | صحبت در رابطه با داستان بازی، بخش چندنفره و بیشتر

مصاحبه با طراح ارشد Dying Light 2 | صحبت در رابطه با داستان بازی، بخش چندنفره و بیشتر

بازی Dying Light در زمان عرضه‌ی خود، یکی از منحصر به فردترین عناوین منتشر شده بود. بازی که المان‌های عناوین جهان‌باز را به خوبی در خود جای داده بود، دنیایی مرده، رنگ و رو رفته و غم‌زده را طراحی کرده بود، شخصیت اصلی مناسب و داستانی نسبتا جالب را روایت کرد و در آخر، برگ برنده‌ی خود یعنی پارکور را به بازی‌بازان ارائه داد. پس از انتشار نسخه‌ی اول و استقبال بی‌نظیر منتقدین و بازی‌بازان از آن، بدون شک سازندگان به فکر ساخت نسخه‌ی دوم این سری افتادند.

در نسخه‌ی دوم، برروی المان‌های موفق نسخه‌ی ابتدایی بیشتر تمرکز شده تا نسخه‌ی دوم بتواند هر آنچه که Dying Light داشت را بهتر، و هر آن چه که نداشت را به آن اضافه کند. در نسخه‌ی دوم، بنا بر گفته‌های سازندگان، تصمیمات بازی‌بازان به شدت تاثیرگذار هستند. المان‌های پارکور بسیار پررنگ‌تر شده‌اند و مبارزات و دشمنان شما نیز جالب‌تر خواهند بود. حال، با طراح ارشد این بازی مصاحبه‌ای خواندنی صورت گرفته است که به رسم هر هفته، آن را برای شما کاربران عزیز مهیا کرده‌ایم. بدون هیچ حرف اضافه‌ای شما را به مطالعه‌ی این مصاحبه‌ی جذاب و خواندنی دعوت می‌کنم.

توجه داشته باشید، خطوطی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، نمایش گیم‌پلی بازی در نمایشگاه E3 را روایت می‌کند.

با مصاحبه‌ی جذاب با سازندگان Dying Light 2 با گیمفا همراه باشید.

در طی نمایشگاه E3 2019، قسمتی از بازی به نمایش درآمد که به شرح زیر است:

آیدن (Aiden)، شخصیت اصلی بازی، به دنبال کامیونی می‌دود تا بفهمد که به کجا می‌رود. پس از آن باید کشف کند که چه کسی مسئول بستن پمپ آب در شهر است. در این نمایش، مشاهده می‌کنیم که آیدن از روی ماشین‌ها می‌پرد، از ساختمان‌ها بالا می‌رود و به اصطلاح، مسیر مستقیم را برای دنبال کردن کامیون انتخاب نمی‌کند.

ما در دمویی که از بازی نشان دادید، آیدن را مشاهده کردیم که به دنبال یک کامیون، از ساختمان‌ها بالا می‌رفت و مسیر‌های مختلفی را انتخاب می‌کرد. آیا این مسیرها، تنها راه‌هایی هستند که بازی‌باز می‌تواند انتخاب کند یا راه‌های متنوع دیگر نیز در این میان هستند؟

بازی‌باز می‌تواند مسیرهای متنوعی را برای دنبال کردن کامیون انتخاب کند، ولی حواستان باشد که بعضی از راه‌ها جالب‌تر هستند. ما این مسیر را نشان دادیم، چون کمی جالب و جذاب بود. مطمئن باشید که مسیرهای دیگری نیز در این میان قرار دارند.

مهم‌ترین نکته در زمانی که شما نزدیک به تبدیل شدن به یک زامبی هستید، رفتار دیگر مردم با شما است. این قانون دنیای بازی است: همه امنیت خود را از ماموریت شما باارزش‌تر می‌دانند، پس مراقب خود باشید و حواستان را جمع کنید.

زمانی که در شهر به گشت و گذار می‌پردازید، لباس‌ و ظاهر ایدن بسیار دقیق مشاهده می‌شوند. البته باید به دست‌بند او نیز توجه کنید. هنوز نمی‌دانیم که این دست‌بند به چه دلیلی در دست او است….

خب من سوالی در رابطه با دست‌بندی که فرمودید دارم…

این دست‌بندها بایومارکر (Biomarker) نام دارند. این دست‌بند ۱۵ سال قبل از وقایع بازی توسط سازمانی به اسم GRE ساخته شده بود. این دست‌بند در حقیقت به شما نشان می‌دهد که چه میزان مانده است تا کاملا به زامبی تبدیل شوید. زمانی که شما آلوده شوید، ویروس در بدن شما در طول زمان پخش می‌شود. زمانی که مدت معینی از آلوده شدن شما بگذرد، شما رسما به یک زامبی تبدیل می‌شوید. برای همین دلیل باید مدام به دنبال دارو باشید. البته در ذهن داشته باشید که میزان زامبی بودن یا انسان بودن شما در رفتار دیگران نسبت به شما تاثیرگذار است. اگر شما تقریبا به زامبی تبدیل شده باشید، دیگر شخصیت‌های بازی امنیت خود را اولیت قرار می‌دهند و به سمت شما نمی‌آیند یا به شما کاری ندارند. این وضعیت، وضعیت حقیقی جهانی است که در آن زندگی می‌کنید.

زمانی که آیدن به کامیون می‌رسد، چندین ساختمان را کاوش می‌کند و زامبی‌ها را به روش‌های مختلف به دیار باقی می‌فرستد!

ما مشاهده کردیم که آیدن به درون یک محیط تاریک سقوط کرد. در این حین، یک دایره‌ی زرد بالای صفحه بود…توضیحی در این رابطه می‌دهید؟!

این دایره‌ی زرد در اصل زمان باقی‌مانده برای شما در تاریکی را نشان می‌دهد. این مکانیزم در شب نیز کار می‌کند. پس حواستان باشد، اگر این دایره‌ی زرد خالی شود، اتفاقات خوبی در انتظار شما نیست.

بخش کوآپ یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نسخه‌ی اول بود. حدود ۳۵‌ درصد از بازی‌بازان، این عنوان را به صورت کوآپ به پایان رساندند که برای یک بازی که اصل و ریشه‌ی آن تک‌نفره است، بسیار حیرت‌انگیز است.

با دنبال کردن و تعقیب کامیون، آیدن به ساختمانی می‌رسد که پمپ‌های آب در آن قرار دارند. آیدن فردی که مسئول بسته شدن پمپ‌های آب است را پیدا کرده و با او صحبت می‌کند. به نظر می‌رسد که برای مصاحبه با این شخصیت و تعامل با او، چندین را جلوی پای بازی‌باز قرار دارد.

در بخش تک‌نفره، مشاهده کردیم که داستان‌سرایی و المان‌های مربوط به آن بسیار پررنگ هستند. آیا در بخش چندنفره نیز شاهد چنین مواردی هستیم؟

چیزی که الان با آن سر و کار داریم، بخش کوآپ است. کوآپ بخش بزرگی از قسمت ابتدایی بود. حدود ۳۵ درصد از بازی‌بازان، نسخه‌ی اول را به صورت کوآپ به اتمام رساندن. این عدد برای یک بازی که در اصل تک‌نفره است بسیار حیرت‌انگیز است. شما تمام داستان بازی نسخه‌‌ی دوم را می‌توانید با سه نفر دیگر و به صورت کوآپ به پایان برسانید. در این حالت، مشخص است که چه کسی میزبان دیگر بازی‌بازان است و داستان و انتخاب‌ها را او پیش می‌برد. روز بعد که دوباره به بازی‌ دوستتان بروید، ممکن است که تعجب کنید. چرا که انتخاب‌ها همگی بر دنیای بازی تاثیر دارند و این امر بسیار جذاب است.

در این بین مشاهده می‌کنیم که انتخاب‌های بازی‌باز، چگونه داستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را عوض می‌کند. با پایان بازی، شما تنها نیمی از امکاناتی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد را بدست آورده‌اید. آیدن تصمیم می‌گیرد تا با مردی که پمپ‌های آب را بسته است مقابله کند، ولی داستان همین‌جا به پایان نمی‌رسد. رازهای بزرگ‌تری پشت این قضیه هستند که باید در طول داستان بازی کشف شوند.

نسخه‌ی اول این سری، رازهای زیادی را در دل خود جای داده بود. آیا در این نسخه نیز با چنین مواردی روبرو هستیم؟

البته! زیاد! من همین صحبت را با اعضای تیم نیز داشتم. کسی که مسئول ساخت رازهای نسخه‌ی ابتدایی بود، برای مشارکت در نسخه‌ی دوم و ایجاد رازهای جدید، بسیار هیجان‌زده بود. به نظر من، رازها و موارد مخقی، امضای سری Dying Light خواهند بود.

بازی Dying Light 2 در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *