- دسته‌بندی نشده

توسعه‌دهندگان بازی Control از لایه‌های عمیق نام این بازی می‌گویند

توسعه‌دهندگان بازی Control از لایه‌های عمیق نام این بازی می‌گویند

انگار سازنده‌ی بازی Control یعنی استودیوی رمدی (Remedy)، بار دیگر خواستار به چالش کشیدن ذهن‌های سیال است. طبق گفته‌های سازندگان، نام این بازی ساده به نظر می‌رسد اما در واقع حکایت از چندین لایه‌ی پنهانی دارد که در آن نهفته است و می‌تواند معانی چندگانه‌ای داشته باشد.

با گذشت زمان، روز به روز در حال نزدیک شدن به عرضه‌ی بازی کنترل هستیم و به نظر می‌رسد که این بازی پتانسیل زیادی دارد که به یک عنوان بسیار خاص تبدیل شود. ما طی ماه‌های گذشته جزئیات زیادی از این بازی دریافت کردیم که از این لینک تمام آن‌ها قابل مشاهده هستند، اما راجع به نام بازی چطور؟ آیا این یک اسمی است که می‌توان به راحتی آن را تجزیه و تحلیل کرد؟ یا پا را فراتر از این ادراک ساده می‌گذارد؟ توسعه‌دهندگان بازی می‌گویند که این چیزی فراتر از یک اسم ساده است؛ این اسم می‌تواند معانی چندگانه‌ای داشته باشد. کارگردان این بازی یعنی آقای میکائیل کسورینن (Mikael Kasurinen) و طراح روایت داستانی یعنی آقای بروک مگز (Brooke Maggs)، طی مصاحبه‌ای با سایت Wccftech به بحث در مورد جنبه‌های متفاوت بازی Control پرداختند. اولین بحث راجع به معنای Control بود، بدیهی است که این بازی راجع به کنترل محیط با قدرت‌های متعدد شخصیت اصلی است. اما طبق صحبت‌های قبلی این بازی راجع به Hiss، ضد قهرمان اصلی داستان این بازی، این یک عنوان ساده اما سرشار از لایه‌های بسیاری است.

توسعه‌دهندگان راجع به این موضوع می‌گویند:

بله، کلمه‌ی Control یک معنای عمیقی در سراسر تجربه‌ی ما دارد. وقتی که به Jesse و کارهایی که قادر به انجام آن‌هاست نگاه می‌کنید؛ او می‌تواند با استفاده از قدرت‌های خود محیط را کنترل کند و همچنین قادر به کنترل ذهن دشمنان بازی است و می‌تواند آن‌ها را علیه یکدیگر احضار کند و موارد دیگر. در سطح موضوعی دیگر؛ طرح وی تماماً راجع به کنترل است، از دست دادن کنترل و بعد از آن تلاش برای برگرداندن کنترل. بنابراین این بخش عمیقی از احساس همه‌جانبه‌ای است که در روح این بازی جریان دارد. معانی کنترل فقط نوعی از تجسم واضح و بسیار دقیقی در بعضی از نقاط خاص درون ساختان است که توسط Hiss، نیروی فراطبیعی، نابود شده است و سپس Jesse باید آن‌ را پاک سازی کرده و از آنجا دور کند. هنگامی که این کار را انجام دهید، ساختمان به نوعی خودش را دوباره راه اندازی میکند.

اندیشیدن به ساده بودن چیزی در عین پیچیده بودن آن، بسیار جالب است. بازی Control در تاریخ ۵ شهریورماه سال جاری (۲۷ آگوست ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های‌شخصی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *