- دسته‌بندی نشده

Call of Duty: Modern Warfare از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند

Call of Duty: Modern Warfare از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند

شب گذشته عنوان Call of Duty: Modern Warfare معرفی شد و حال نیز اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی این عنوان از قابلیت DirectX Rey Tracing یا به اختصار DXR منتشر گشته است.

بر اساس اطلاعات فنی که از نسخه‌ی بعدی سری Call of Duty منتشر شده است، این عنوان از قابلیت DXR پشتیبانی خواهد کرد. قابلیتی که در حال حاضر تنها به رایا‌نه‌های شخصی محدود شده است. البته ما فناوری رهگیری پرتو را در کنسول های نسل بعد ایکس‌باکس و پلی‌استیشن مشاهده خواهیم نمود اما تا معرفی و عرضه‌ی رسمی آن‌ها، یک سالی فاصله داریم.

متاسفانه اطلاعات تنها حول محور تائید پشتیبانی این عنوان از DXR منتشر شده و اطلاعات بیشتری از نوع فناوری استفاده شده در این عنوان یعنی رهگیری پرتو سایه، انعکاس، نوردهی جهان اطراف و یا حتی ترکیبی از هر سه فناوری، ارائه نشده است. اما پشتیبانی از DXR به این معنی است که استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، تصمیم به ارتقای موتور بازی‌سازی IW و پشتیبانی این موتور از دایرکس ۱۲ گرفته است. وجود دایرکس ۱۲ برروی بازی‌هایی که از قابلیت DXR پشتیبانی می‌کنند، الزامی است. به لطف DXR و دایرکس ۱۲، حال کارت گرافیک‌های شرکت AMD نیز در صورت عدم اتکای بازی مورد نظر به ولکان (Vulkan)، می‌توانند با در اختیار داشتن قدرت کافی و تکنولوژی به روز، از قابلیت رهگیری پرتو بهره ببرند.

قابلیت رهگیری پرتو ابتدا توسط شرکت Nvidia و با معرفی کارت‌های سری RTX به صنعت بازی‌های ویدئویی ارائه شد. اولین عنوانی هم که از این فناوری بهره برد، عنوان Battlefield V بود.

البته استفان میلر (Stephen Miller)، صدابردار این عنوان، توضیحاتی را در رابطه با تکنولوژی رهگیری پرتو ارئه داد:

با سیستم انعکاس صدای سلاح که از قابلیت رهگیری پرتو بهره می‌برد، این توان به بازی‌باز داده می‌شود تا سه صدا را به صورت همزمان و از نواحی مختلف محیط بازی بشنود. در واقع وقتی بازی‌باز در محیط بازی می‌دود، تنها صداها به صدای پای شخصیت اصلی محدود نمی‌شوند و بازی‌باز صدا‌های دیگر محیط بر اساس فاصله و جغرافیا خود و به میزان انعکاس متفاوت، می‌شنود.

رهگیری صدا یا Audio Rey Tracing، فناوری جدیدی نیست و هر دو شرکت Nvidia و AMD سال‌ها قبل اطلاعات و توضیحاتی را در رابطه با این فناوری به ما ارائه داده بودند. قابلیت رهگیری صدا چندان پیچیده نیست و در واقع صدا، نیازی به رندر چندین پیکسل متفاوت ندارد و به لطف همین موضوع، نیاز به سیستم چندان قدرتمندی نیست. به نظر می‌رسد که اینفینتی وارد، اولین استودیوی باشد که حداقل به صورت رسمی و با اعلام عمومی، از قابلیت رهگیری صدا به صورت گسترده استفاده می‌کند.

به هر حال اطلاعات بیشتری در رابطه با قابلیت پشتیبانی DXR در بازی Call of Duty: Modern Warfare ارائه نشده است و باید تا زمان ارائه توضیحات رسمی توسط اینفینیتی وارد، صبر کنیم.

Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۸ (۲۵ اکتبر ۲۰۱۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *