- دسته‌بندی نشده

گزارش: طرح اولیه‌ی بازی Dragon Age 4 تجربه‌ای کاملاً متفاوت بوده است

گزارش: طرح اولیه‌ی بازی Dragon Age 4 تجربه‌ای کاملاً متفاوت بوده است

جیسون شرایر (Jason Schreier) به تازگی مقاله‌ی جدیدی را در وب‌سایت کوتاکو با عنوان « Dragon Age 4؛ گذشته و امروز » منتشر کرده است که در رابطه با روند ساخت این بازی و طرح اولیه‌ی سازندگان نکاتی را بازگو می‌کند. این پروژه با نام Joplin شناخته می‌شد و قرار بود تجربه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به سایر نسخه‌های این سری باشد.

داستان بازی در رابطه با Tevinter Imperium و در کشور Thedas جریان داشت؛ کشوری که به واسطه‌ی سلطه‌ی جادوگران بر آن بسیار شناخته شده است. پروژه‌ی Joplin بر‌روی انتخاب و عواقب انتخاب‌های بازی‌بازان تمرکز داشت. به جای یک دنیای وسیع، قرار بود بازی دارای محیط‌هایی کوچکتر باشد که این محیط‌ها در طول مراحل بازی تغییر کنند. همچنین سازندگان در نظر داشتند تا این بازی Fetch Quests‌های کمتری داشته باشد. به علاوه قرار بود تا مراحل بازی بر اساس تصمیمات بازی‌بازان دارای مسیرهای متفاوتی باشند. به بیان ساده‌تر تصمیمات بازی‌بازان به طور مستقیم بر‌روی مسیر داستانی و پایان آن تاثیر گذار بود.

به گفته‌ی یکی از کارمندان سابق استودیوی بایوور، این بازی در مراحل اولیه‌ی ساخت قرار داشت و وی این پروژه را یکی از بهترین تجربه‌هایی می‌داند که تا به حال داشته است:

ما بر‌روی یک بازی بسیار جالب و واکنش پذیر کار می‌کردیم؛ بازی که از لحاظ مقیاس از Dragon Age: Inquisition کوچکتر بود اما از لحاظ تعداد انتخاب‌هایی که بازی‌بازان می‌توانستند در طول بازی انجام دهند، از نظر واکنش پذیری و حتی عمق بسیار بزر‌گ‌تر و وسیع‌تر بود. من از این موضوع ناراحتم که دیگر این پروژه هیج‌گاه ساخته نخواهد شد.

اما شاید شما نیز کنجکاو باشید که چرا ساخت پروژه‌ی Joplin متوقف شد. ابتدا این پروژه بار اول در اواخر سال ۲۰۱۶ به دلیل همکاری در ساخت بازی Mass effect Andromeda، به طور موقت متوقف شد. بنابراین در اوایل سال ۲۰۱۷ تیم سازنده بار دیگر به پروژه‌ی Joplin بازگشتند و این بار سازندگان Andromeda نیز اواخر سال ۲۰۱۷ به آن‌ها اضافه شده تا در ساخت این پروژه با آن‌ها همکاری کنند. اما بازی Anthem نیز در همان زمان در دست ساخت قرار داشت و سپس مشخص شد که این بازی در موعد مقرر و زمان انتشار اعلام شده آماده نخواهد شد. بنابراین الکترونیک آرتس و بایوور پروژه‌ی Joplin را کنسل کرده و تمامی سازندگان به سراغ ساخت بازی Anthem رفتند. حال مشخص می‌شود که چرا تهیه‌کننده‌ی ارشد استودیوی بایوور یعنی آقای مارک دارا (Mark Darrah) در ساخت این بازی آنلاین که هم اکنون با مشکلات ریز و درشت بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، همکاری داشته است.

البته همان طور که می‌دانید در جریان رویداد TGA 2018، از نسخه‌ی جدید سری Dragon Age رونمایی شد که هنوز نام آن مشخص نبوده و اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. بنابراین باید منتظر مانده و ببینیم که سازندگان برای نسخه‌ی جدید این سری چه برنامه‌ای دارند. آیا پروژه‌ی Joplin سرانجام ساخته می‌شود یا شاهد تجربه‌ای به مانند نسخه‌های قبل خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *