- دسته‌بندی نشده

مایکروسافت اجازه‌ی توسعه‌ی بازی‌های چند پلتفرمی را به استودیوهای خود داده است

مایکروسافت اجازه‌ی توسعه‌ی بازی‌های چند پلتفرمی را به استودیوهای خود داده است

لاین‌آپ عناوین فرست‌پارتی سال آینده‌ی مایکروسافت به نظر می‌رسد که قوی‌تر از سال جاری باشند، اما با توجه به این موضوع که بسیاری از استودیوهایی که مایکروسافت صاحب آن‌ها است و در گذشته نیز آثار بسیاری را برروی کنسول‌های پلی‌استیشن و نینتندو عرضه کرده بودند، آیا مایکروسافت نسبت به عرضه‌ی آثار پیش‌روی خود برروی پلتفرم‌هایی غیر از اکس‌باکس و ویندوز اقدام خواهد کرد؟

رئیس اکس‌باکس استودیوی نسبت به سوال بالا اینگونه پاسخ داد:

احتمالا اقدام کنیم. حال سوال اینجا است که آیا این پلتفرم‌ها نینتندو سوییچ خواهند بود و یا پلی‌استیشن و آیا اصلا عرضه‌ی فرانچایز مورد نظر برروی پلتفرم‌های غیر مایکروسافتی با عقل جور در می‌آید و یا خیر؟ همچنین آیا عرضه‌ی این آثار برروی دیگر پلتفرم‌ها و پشتیبانی برپایه‌ی شبکه از آن‌ها منفعتی را به ما می‌رساند؟ یا می‌توانیم با قرار دادن منابع خود برروی پلتفرم‌هایی مانند xCloude، اکس‌باکس گیم‌پس و اکس‌باکس لایو نسبت به پشتیبانی از آثار خود برروی دیگر کنسول‌ها اقدام کنیم.

سپس وی به بازی Minecraft اشاره کرد که علاوه بر رایانه‌ی شخصی و اکس‌باکس وان، برروی پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوییچ و تلفن‌های هوشمند در دسترس قرار دارد و نکته‌ای که وجود دارد این است که عرضه‌ی این اثر به صورت چند پلتفرمی، پس از خرید استودیوی موجانگ (Mojang) توسط مایکروسافت صورت گرفته است. حتی بازی پیش‌روی این مجموعه یعنی Minecraft Dungeons قرار است که علاوه بر اکس‌باکس وان و رایانه‌ی شخصی، برای دو کنسول پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ نیز عرضه گردد.

اما وی در ادامه افزود که آثار بزرگ و AAA مانند مجموعه‌ی Forza و Halo و همچنین Sea of Thieves تنها در دسترس پلتفرم اکس‌باکس قرار خواهند داشت و به هیچ طریقی به کنسول‌هایی شرکت سونی و نینتندو و یا دیگر پلتفرم‌ها راه پیدا نخواهند کرد. عرضه‌ی بازی‌های فرست‌پارتی شرکتی در صنعت بازی‌های ویدئویی برروی پلتفرم‌‌ها و کنسول‌های توسعه یافته‌ی دیگر شرکت‌ها، کاملا امری خارج از رسم و جدید است و باید دید که مایکروسافت چگونه با این موضوع بخورد خواهد کرد.

شاید این خبر باعث خوشحالی افرادی شود که عاشق آثار نینجا تئوری (Ninja Theory) هستند و دوست دارند که اثر بعدی این استودیو را تجربه کنند. پس از خرید این استودیو توسط مایکروسافت بود بسیاری نسبت به عرضه‌ی انحصاری آثار آینده‌ی این استودیو تنها برروی پلتفرم اکس‌باکس نگران شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *