- دسته‌بندی نشده

امید به بی‌کران | ویژگی‌هایی که می‌تواند Halo Infinite را به عنوان موفقی تبدیل کند

امید به بی‌کران | ویژگی‌هایی که می‌تواند Halo Infinite را به عنوان موفقی تبدیل کند

بدون شک بازی Halo Infinite، نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی پرچمدار اکس‌باکس، زیر ذره‌بین افراد زیادی قرار خواهد گرفت. Halo یکی از تاثیرگذارترین رویداد‌های صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود، اما ظاهراً این سری دیگر آن قدرت و اعتبار سابق را در اختیار ندارد. حال تیم ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) این فرصت را دارد تا به همه ثابت کند که Halo هنوز هم یک مجموعه‌ی افسانه‌ای است.

در ادامه ما پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم که از نظر ما به موفقیت بازی Halo Infinite منجر خواهند شد. علاوه بر این، معتقد هستیم که با حذف برخی از ویژگی‌های بحث برانگیز و عجیب بازی Halo 5، نسخه‌ی جدید این مجموعه‌ی مورد انتظار می‌تواند دوباره به اوج خود بازگردد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱۰

مواردی که به آن‌ها نیاز است: سیستم پرجزئیات برای Forge

یکی از تکیه گاه‌های اصلی سری Halo، سیستم Forge بوده است. این ویژگی انقلابی که کار خود را به عنوان یک «Sandbox» ساده در Halo 3 آغاز کرد، به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا حالت‌های بازی و نقشه‌های جدیدی را طراحی کنند.

در نهایت، این سیستم جامعه‌ی بهتری را برای بازی ساخت و محتویات ساخته شده نیز با تنوع بالایی ارائه شدند؛ از سرگرمی‌های ساده گرفته تا نقشه‌های پرجزئیاتی که برای بازی‌بازان حرفه‌ای و تاکتیکی ساخته شده‌اند. علی‌رغم عمل‌کرد ناامید کننده‌ی Forge Island، مواردی نظیر میزان دقت قرار دادن آیتم‌ها، متریال‌های متعدد و متنوع قابل دسترس و میزان مقیاس ساخته‌های بازی‌باز با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

۹

مواردی که باید کنار گذاشته شوند: استایل هنری

با توجه به این‌که Halo Infinite قرار است تا توسط موتور جدید ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) ساخته شود، تیم توسعه دهنده باید برای بازگرداندن استایل هنری اولیه‌ی مجموعه شهامت کافی داشته باشد. این فقط صحبت‌های تکراری یک طرفدار نیست. لباس‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی را از یک شخص فاش کنند. در واقع این اولین برخورد شماست که مردم آن‌ها مشاهده می‌کنند.

ظاهراً سری Halo بشدت تلاش کرده است تا هویت خود را کنار بگذارد، اما تغییرات منحصر به فرد اعمال شده برروی مواردی نظیر وسایل نقلیه و دشمنان، باید همان چیزی را نشان دهند که شما قول داده‌ بودید. به جای تلاش برای رفع کردن مشکلی که وجود ندارد، بخش بدون مشکل را نگه داشته و آن‌ را بهبود دهید. این همان چیزی است که بانجی (Bungie) آن‌ را رعایت می‌کرد.

۸

مواردی که به آن‌ها نیاز است: اسپلیت اسکرین

عدم پیاده‌سازی حالت اسپلیت اسکرین در بازی Halo 5 واقعاً هجیب و اشتباه بود. همچنین تعداد افرادی که هر طور شده از این موضوع حمایت کردند نیز اصلاً‌ مهم نیست. همان‌طور که می‌دانید، به لطف این قابلیت، Halo: CE و Halo 2 به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست پیدا کردند. این ویژگی نباید برای ارائه‌ی حس نوستالژی به بازی اضافه شود، بلکه توسعه دهندگان باید بپذیرند که دوستان واقعی معمولاً علاقه دارند یک فعالیت را با همکاری و در کنار یکدیگر انجام دهند.

حتی خانواده‌ها نیز با یکدیگر بازی می‌کنند، اما امروزه والدین به سختی می‌توانند بازی‌ها را با فرزندان خود تجربه کنند. اصرار برروی این که ما فقط باید تنها از طریق بخش آنلاین، شخصیت خود را نشان دهیم، احمقانه است.حالا که ظرفیت ارائه‌ی گرافیک فوق‌العاده را در اختیار داریم، پس ما باید به یکی از ویژگی‌های مهمی که شخصیت و هویت Halo را نشان می‌دهد نیز دسترسی داشته باشیم.

۷

مواردی که باید کنار گذاشته شوند: بازاریابی گمراه‌ کننده

این پیشنهاد بعدی ما بوده که کاملاً واضح است. بدون شک، مردم از سرمایه گذاری برروی چیزی که در ابتدا امیدوار کننده به نظر می‌رسد، اما در نهایت نمی‌تواند انتظارات آن‌ها را برآورده کند، متنفر هستند. فیلم‌ها اغلب درگیر این مشکل هستند؛ مخصوصاً زمانی که چیز زیادی برای ارائه به مخاطب ندارند.

فیلم The Village آقای شیامالان (Shyamalan)، یکی از کارگردانان متمایل به گمراه سازی، به عنوان یک فیلم هیولایی در بازار تبلیغ شد، اما در حقیقت این تنها یک داستان عاشقانه‌ی عجیب بود. البته مخاطبین نیز از این موضوع انتقاد کردند. این موضوع برای طرفداران Halo نیز صادق است؛ مخصوصاً زمانی که بخش زیادی از بازاریابی Halo 5 به رویارویی لاک (Locke) و مستر چیف (Master Chief) پرداخته بود. اگر به چیزی که ساخته‌اید افتخار نمی‌کنید، حداقل در مورد آن صادق باشید.

۶

مواردی که به آن‌ها نیاز است: داستان درگیر کننده

موردی که همه با آن موافق هستیم، این است که دیالوگ‌ها و شخصیت‌ها کیفیتی بالایی در Halo 5 ندارند. بازی‌بازان این موضوع را پس از عرضه‌ی بازی متوجه شدند و در حال حاضر نیز نظر آن‌ها تغییر نکرده، اما این واقعاً عجیب است؛ چراکه از همان نسخه‌ی اول و همچنین در دنباله‌های آن، کیفیت Lore و دنیای سری به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

حتی با وجود الهام گرفتن از Predator and Aliens در طراحی بازی، این مجموعه همیشه دارای نوآوری و دارای عناصر پایه‌ای درگیر کننده‌ای بود. حتی کوچک‌ترین شخصیت‌ها نیز ویژگی‌هایی جذاب و دوست‌داشتنی داشتند. طوری که حتی با شنیدن دیالوگ‌‌های کوتاه و مختصر این افراد نیز می‌توانستیم آن‌ها را درک کنیم. بدون یک داستان تأثیر گزار، پایه‌ی کار از همان اول مشکل دارد.

۵

مواردی که باید کنار گذاشته شوند: الهام گرفتن از دیگران

این تقریباً ترکیبی از پیشنهادها دیگر این فهرست محسوب می‌شود. بدون شک، در حال حاضر Halo از بحران شخصیت رنج می‌برد. البته دلیل آن‌ هم احتمالاً این است که داستان شخصیت مستر چیف در بازی Halo 3 به پایان رسیده است.

اما تلاش ناگهانی توسعه دهندگان برای استفاده از ویژگی‌‌های دیگر بازی‌ها، برای مثال سری Call of Duty، سری Halo را به یک چیز ناآشنا تبدیل کرد.هر محصول باید چیزی باشد که خالقان آن فکر می‌کردند صحیح است. در سرگرمی، تکامل با دوره‌های زمانی هدف اصلی نیست. هدف این است که دیگران را نیز به سمت جلو سوق دهید.

۴

مواردی که به آن‌ها نیاز است: محتویات هنگام عرضه

اگر زمان بیشتر سبب می‌شود تا در زمان عرضه به محتویات کافی دسترسی داشته باشیم، پس ترجیج می‌دهیم برای انتشار بازی صبر کنیم. با توجه به بازی‌های فعلی که نسخه‌های مختلف آن‌ها با قیمت‌های بالا منتشر می‌شوند، ما واقعاً دوست داریم نسخه‌ی کامل یک بازی را از همان اول تهیه کنیم.

آن زمانی که دیسک را وارد کنسول می‌کردیم و همه محتویات بازی در دسترس بود را به خاطر دارید؟ حالا به دلایلی نامعلوم، بسته‌های الحاقی بسیاری از مجموعه‌ها به جای اینکه گسترش دهنده باشند، به دردسر تبدیل شده‌اند و Halo نیز تحت هیچ شرایطی نباید جزو این عناوین باشد؛ برای مثال، بسته‌ی الحاقی Monster Hunter: World یعنی Iceborne را در نظر بگیرید. پس از یک سال، به جای انتشار یک به‌روزرسان برای اضافه کردن محتویات مهمی که باید از همان اول در این عنوان حضور داشته باشند، این بسته داستان بازی اصلی را ادامه می‌دهد.

۳

مواردی که باید کنار گذاشته شوند: سیستم REQ

سیستم Requisition وافعاً جالب بود، اما یک چیز قطعی است؛ این سیستم باید کنار گذاشته شود. بااین‌که بازی‌هایی دیگر نظیر Star Wars: Battlefront II تعهد خود را به سیستم‌های پیشرفت خطی نشان داده‌اند، اما هیچ بازی‌بازی در دنیا وجود ندارد که از خرید‌های درون برنامه‌ای حمایت کند؛ مخصوصاً از سیاست‌های Pay-To-Win. این یک تاکتیک بد از سوی ناشرانی است که همین حالا هم به اندازه‌ی کافی پول دارند.

البته مشکل دیگر نیز این است که بسته‌های REQ به صورت تصادفی هستند. پس در واقع سیستم پیشرفت بازی با گرایند کردن (Grind) جایگزین می‌شود. حداقل بازی Halo: Reach به شما اجازه می‌داد تا برای کسب آیتم مورد نظر، امتیاز جمع آوری کنید.

۲

مواردی که به آن‌ها نیاز است: نقشه‌های چندنفره‌ی مؤثر

تعداد زیادی از نقشه‌های قدیمی نسخه‌های اولیه‌ی مجموعه‌ی Halo به قدری محبوب هستند که نسخه‌های ریمستر آن‌ها نیز با تم‌های جدید در دنباله‌های سری قرار گرفته‌اند. اما متاسفانه نقشه‌های جدید در ارائه‌ی تجربه‌‌ای مشابه ناتوان هستند.

علاوه بر توانایی‌های جدید برای جابه‌جایی، شاهد مشکلات تمام نشدنی قالب نقشه، دردسر‌های مربوط به اسپاون شدن (Spawn) و همچنین کاهش کیفیت Big Team Battle هستیم. همچنین با توجه به تمرکز برروی مسابقات رقابتی چندنفره، توسعه دهندگان بازی‌بازان معمولی را فراموش کرده‌اند.

۱

مواردی که باید کنار گذاشته شوند: جابه‌جایی در بخش چندنفره

این موضوع ممکن است بحث برانگیز باشد. بسیاری از بازی‌بازان ممکن است که برای اولین تجربه‌ی مجموعه‌ی Halo، یکی از نسخه‌های جدید سری که از توانایی‌های جابه‌جایی بهره می‌برند را بازی کرده باشد. قابلیت سریع دویدن یکی از مواردی بوده که باعث ناراحتی طرفداران شده است. البته با ادامه دادن این مسیر و اضافه کردن Ground Pound و Clambering، مشکلات بدتر شده‌اند.

در گذشته، حرکات ساده‌ی شما دارای اهمیت استراتژیکی بود. اما حالا یک سیستم حرکت جدید را داریم که مشابه Apex Legends است. زمانی که توانایی‌های جدید با ساختار ضعیف نقشه‌ها ترکیب می‌شوند، یک تیراندازی بزرگ دیگر مانند گذشته به دقت بالای افراد پاداش نمی‌دهد. در برخی موارد، اضافه کردن جزئیات بیشتر به یک چیز، الزاماً آن را بهتر نمی‌کند.

بازی Halo Infinite در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسول های اکس‌باکس وان، اکس‌باکس اسکارلت و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *