- دسته‌بندی نشده

مصاحبه با سازندگان بازی Marvel’s Avengers | صحبت درباره‌ی بخش چندنفره، عملکرد بازی و فاصله از دنیای سینمایی مارول

مصاحبه با سازندگان بازی Marvel’s Avengers | صحبت درباره‌ی بخش چندنفره، عملکرد بازی و فاصله از دنیای سینمایی مارول

در کنفرانس E3 امسال شاهد معرفی بازی‌های بسیاری بودیم و در این میان شرکت بازی‌سازی اسکوئر انیکس (Square Enix) بازی مورد انتظار Marvel’s Avengers را معرفی کرد. داستان این بازی در رابطه با ایجاد شکاف ابتدایی بین انقام‌جویان و دنیای بیرون است ولی در نهایت، آن‌ها برای هدفی بزرگ‌تر دوباره کنار یکدیگر جمع شده و درس عبرتی برای خلاف‌کاران بازی می‌شوند.

گرچه در مراسم رونمایی شاهد ویدئویی از گیم‌پلی بازی نبودیم اما تریلری از گیم‌پلی بازی در یک کنفرانس خصوصی منتشر شد که ظاهرا به نمایش مرحله‌ای با نام A-Day می‌پردازد. شما در شروع داستان با هر یک از ۵ شخصیت قابل بازی مبارزاتی را انجام می‌دهید تا آشنایی جزئی با آن‌ها و محیط بازی بدست آورید. این گیم‌پلی به صورت رسمی منتشر نشده ولی ویدئویی از آن لو رفته است که می‌توانید در این نشانی آن‌ را تماشا کنید. پس از اتمام این کنفرانس خصوصی مصاحبه‌ای در مورد جوانب مختلف این بازی با آقای فیلیپ ترین (Philippe Therien)، طراح ارشد استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، و خانم رز هانت (Rose Hunt)، دستیار تولید بازی، انجام شده است که در ادامه این مصاحبه را برای شما عزیزان مهیا کرده‌ایم و بدون حرف بیشتر شما را به مطالعه‌ی آن دعوت می‌کنیم.

شما قهرمانان مجموعه‌ی Avengers را انتخاب کرده‌اید ولی آن‌ها همان افرادی که مردم تصور می‌کردند نیستند، به عنوان مثال عکس‌العمل‌های Iron Man شباهتی به رفتار آقای رابرت دانی جونیور (Robert Downey Jr)، بازیگر اصلی این نقش، ندارد. هدف شما از این روند چه بوده است؟

فیلیپ ترین: در حقیقت این شانس ما است تا بتوانیم ورژن خودمان از دنیای Avengers را خلق کنیم و شانس بسیار بزرگی است. شاید برخی از مردم به وقایعی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده‌ است علاقه‌مند باشند ولی اگر به صورت ریشه‌ای به این داستان نگاه کنیم، دنیای مارول و قهرمانانش شاید نزدیک به ۸۰ سال سن داشته باشد. پروژه‌ی ما به عبارتی یک بازگویی جدید است که به دلیل همکاری نزدیک با مارول بسیار هیجان‌انگیز نیز خواهد بود.

شما تنها بخش کوچکی از بازی را مشاهده کرده‌اید و باید بدانید که ما بازخوردهای شما را می‌شنویم و هرگونه نظر و انتقادی را بررسی می‌کنیم.

شما گفتید که دنیای مارول سابقه‌ی ۸۰ ساله دارد ولی با ۵ نفر اصلی تیم بازی را شروع کردید. آیا این امر به خاطر شهرت بیشتر آن‌ها بوده است؟

فیلیپ ترین: این امر بیشتر به این دلیل بود تا شروع بازی، با هسته‌ی اصلی تیم باشد که مردم بیشتر با آن‌ها آشنایی دارند ولی در ادامه‌‌ی کار، بدون شک بازی گسترش خواهد یافت.

آیا اصلا در نظر داشتید تا از ورژن اصلی دنیای سینمایی مارول استفاده کنید؟

رز هانت: فکر می‌کنم که ما از ابتدا داستان منحصربه‌فرد خود را در سر داشتیم تا بتوانیم آن طور که در سر داریم، آن را پیش برده و کامل کنیم.

فیلیپ ترین: ما داستان مربوط به خود را در بازی پیاده کردیم که مسیر خاص خود را دارد و قطعا هیجان‌انگیز خواهد بود. به عبارتی می‌توان گفت داستان بازی ما روی پای خود ایستاده است.

آیا به این خاطر نبود که آقای رابرت دانی جونیور برای ایفای نقش در بازی پول زیادی می‌گرفت؟ (با خنده)

فیلیپ ترین: (با خنده) مطمئنا او پول زیادی می‌گرفت!

شاید برخی از مردم به وقایعی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده‌ علاقه‌مند باشند ولی اگر به صورت ریشه‌ای به این داستان نگاه کنیم، دنیای مارول و قهرمانانش شاید نزدیک به ۸۰ سال سن داشته باشد. پروژه‌ی ما به عبارتی یک بازگویی جدید است که به دلیل همکاری نزدیک با مارول بسیار هیجان‌انگیز نیز خواهد بود.

در نمایش گیم‌پلی شاهد یک مرحله‌ی آغازین برای حالت تک نفره بودیم. در رابطه با طراحی و ساخت مراحل کمی توضیح می‌دهید؟

فیلیپ ترین: مراحل بازی جوانب مختلفی دارند، برخی از مراحل برای یک شخصیت خاص طراحی شده‌اند ولی برخی از مراحل دست شما را برای انتخاب قهرمان مورد علاقه‌ی خود باز می‌گذارد. مراحلی نیز وجود دارند که می‌توانید در حالت چندنفره آن‌ها را تکمیل کنید و وقت بیشتری برای گشت و گذار در آن‌ها خواهید داشت.

با شروع بازی، افراد مستقیما به بخش داستانی هدایت می‌شوند؛ آیا برای بخش آنلاین نیز مواردی در نظر گرفته‌اید؟

رز هانت: بله ما بازی‌بازان را در شروع به سمت داستان اصلی سوق می‌دهیم ولی پس از گذراندن بخش مقدمه، می‌توانند با دسترسی به منوی بازی به بخش چندنفره و آنلاین دسترسی داشته باشند.

فیلیپ ترین: البته قابلیت ورود مستقیم به بخش چندنفره نیز در دست توسعه قرار دارد و قطعا به بازی اضافه خواهد شد.

آیا نحوه‌ی عملکرد بازی در مراحل دو نفره نیز به مانند مرحله‌ی مقدمه‌ی A-Day خواهد بود؟

فیلیپ ترین: ما ترکیب جالبی از مبارزات دور و نزدیک را در بازی قرار داده‌ایم که باعث می‌شود چه در حالت آنلاین چند نفره و چه در حالت داستانی دو نفره، بازی جذابیت بالایی داشته باشد. البته که گاهی اوقات مرحله شما را تنها با یک شخصیت تنها می‌گذارد و برای اتمام مرحله باید متکی به قابلیت‌های همان قهرمان باشید.

آیا این امکان وجود دارد که من و یکی دیگر از دوستانم به طور هم‌زمان از یک شخصیت در بازی استفاده کنیم؟

فیلیپ ترین: خیر، باید بگویم که هر شخصیت قابلیت‌های خاص خود را دارد و ما دوست داشتیم تا کاربران یک تیم کامل را داشته باشند و از همه‌ی قهرمانان استفاده کنند؛ در غیر این‌ صورت دیگر Avengers وجود نخواهد داشت.

چگونه قابلیت و استعدادهای Avengers را به صورت جوانمردانه تقسیم کرده‌اید؟ چرا که خب می‌دانیم بعضی از آن‌ها قوی‌تر هستند.

فیلیپ ترین: خب با اینکه این امر چالش جالبی در طراحی بود، گمان می‌کنم که ما توانستیم به خوبی آن را مدیریت کنیم. یعنی در عین حال که مساوات را میان قهرمانان رعایت کرده باشیم، قدرت و ویژگی خاص هر ابرقهرمان را نیز به او داده باشیم.

به گفته‌ی توسعه دهندگان مساوات میان قدرت قهرمانان رعایت شده است، طوری که Black Widow نیز به اندازه Thor قوی خواهد بود. تمام قهرمانان می‌توانند به تنهایی غوغایی به پا کنند!

پس یعنی اگر من شخصیت Black Widow را انتخاب کنم و دوستم شخصیت Thor، ما قدرت یکسانی خواهیم داشت؟

فیلیپ ترین: بله، Black Widow نیز به اندازه Thor قوی خواهد بود. تمام قهرمانان می‌توانند به تنهایی غوغایی به پا کنند!

چگونه قدرت قهرنانان را کنترل می‌کنید؟ در اصل Thor و Iron Man می‌توانند به سادگی پرواز کنند!

فیلیپ ترین: خب این در اصل به هنر طراحی باز‌ می‌گردد. یعنی قرار دادن شخصیت‌ها با توانایی‌های خاص در کنار دشمنان با ویژگی‌های یکسان و تطابق دادن محیط بازی با آن‌ها. ممکن است به نقاطی برسید که یک قهرمان در کنار سایرین درخشش خاصی داشته باشد، ولی اصلا بدین معنا نیست که سایر قهرمانان ضعفی داشته باشند.

شما گفتید که در برخی از مراحل آزادی عمل بیشتری دارید. آیا این مراحل جهان باز خواهند بود؟

فیلیپ ترین: بازی جهان باز نیست ولی مراحل و مکان‌های بازی بسیار متنوع هستند، چرا که انتقام‌جویان در سراسر دنیا مفید هستند و ما می‌خواستیم تا این نکته‌ی مهم را نشان بدهیم.

رز هانت: و ما دوست داشتیم تا بازی در سطح جهانی باشد. پس به جای یک نقشه بزرگ، از مکان‌های مختلف در سراسر دنیا استفاده کردیم.

سبک تجاری بازی بسیار جالب است. شما مکان‌ها و قهرمان‌های جدید را به صورت رایگان در اختیار می‌گیرید و با آن‌ها بازی می‌کنید. آیا در بازی قصد فروش اسکین‌ها و موارد شبیه به آن را نیز دارید؟

فیلیپ ترین: در حقیقت، تا به الان ما به درآمد از این طریق فکر نکرده‌ایم، ولی خب یقینا می‌دانیم که قهرمانان و مراحل بازی به صورت کامل و رایگان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

رز هانت: شما می‌توانید به راحتی اسکین‌های مختلف را به صورت رایگان در اختیار بگیرید و این امر هیچ تاثیری بر بازی ندارد. شما هیچ‌وقت در موقعیتی قرار نمی‌گیرید که برای ادامه‌‌ی بازی نیاز به پرداخت پول باشد.

فیلیپ ترین: بله و همچنین در بازی خبری از لوت‌ باکس‌ها نیست.

با توجه به اینکه شخصیت‌های بازی باید به دنیای اصلی انتقام‌جویان و به نوعی اصالت خود نزدیک باشند، چقدر برای شخصی‌سازی پوشش آن‌ها دست افراد باز است؟

فیلیپ ترین: خب همانطور که می‌دانید پوشش شخصیت‌ها باید تا حد مناسبی به اصل آن‌ها نزدیک باشد ولی با این حال، باز هم گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی وجود دارد. شما می‌توانید به پوشش‌های نسخه‌های کمیک بوکی هم دسترسی داشته باشید و یا اگر نمی‌خواهید از پوشش‌های جدیدتر و مدرن‌تر آن‌ها استفاده کنید.

آیا اسکین رابرت دانی برای شخصیت Iron Man وجود دارد؟

فیلیپ ترین: (با خنده) قطعا چنین چیزی در بازی وجود ندارد.

شما گفتید که برخی از مراحل در تناسب با برخی از شخصیت‌ها ساخته شده‌اند. آیا در آن مراحل نیز می‌توانیم قهرمان مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

فیلیپ ترین: خیر برخی از مراحل باید با قهرمان خاص خود تکمیل شوند چرا که ما می‌خواستیم همه‌ی قهرمانان در بازی مورد استفاده قرار بگیرند و به صورت یکسان ارتقا پیدا کنند.

برخی از مراحل باید با قهرمان خاص خود تکمیل شوند چرا که ما می‌خواستیم همه‌ی قهرمانان در بازی مورد استفاده قرار بگیرند و به صورت یکسان ارتقا پیدا کنند.

با توجه به اینکه محتوای زیادی از بازی منتشر نشده است، شاید سوالات من کمی ابتدایی به نظر برسد ولی چرا قسمتی از بخش دو نفره‌ی باز که مطمئنا طرفدارهای بسیاری دارد را به نمایش نگذاشتید؟

فیلیپ ترین: ما سعی داریم تا برای هر بخش به اندازه‌ی کافی زمان بگذاریم و سپس ورژن بهبود یافته را به نمایش بگذاریم. خود ما نیز برای به اشتراک گذاشتن محتوای بیشتر بسیار مشتاقیم ولی برای این کار به زمان بیشتری نیاز داریم.

ما تصاویری از مراجل بعدی را نیز در انتهای تریلر مشاهده کردیم. آیا تمام این محتوای نمایش داده شده جز مراحل قابل بازی خواهد بود؟

فیلیپ ترین: بله هرچیزی که نمایش داده شد، در هنگام عرضه در دسترس قرار خواهد گرفت.

آیا فرصت این را داشتید تا در زمان انتشار تریلر واکنش حضار را ببینید؟ نظر شما در این باره چه بود؟

فیلیپ ترین: بله ما بسیار هیجا‌ن‌زده بودیم و دیدن این اشتیاق بسیار انگیزه‌بخش بود. اما کماکان بر بخش دموی بازی تمرکز کرده‌ایم.

رز هانت: مردم از ما بیشتر می‌خواهند و ما نیز تضمین می‌کنیم که در گذر زمان این خواسته‌ها را برآورده خواهیم کرد.

برنامه‌‌ی ایده‌آل شما چیست؟ طرفداران تا چه مدت می‌توانند انتظار حمایت شرکت از بازی را داشته باشند؟

رز هانت: ما زمان دقیقی را مشخص نمی‌کنیم ولی مطمئن هستیم که تا چند سال بعد از انتشار با عرضه‌ی محتوای بیشتر از بازی‌بازان حمایت خواهیم کرد.

انتشار مراحل و شخصیت‌های جدید به چه صورت خواهد بود؟

فیلیپ ترین: خب ما سعی می‌کنیم تا برای تازه نگه داشتن بازی به صورت منظم هر چند وقت یک‌بار شخصیت‌ها و مراحل جدیدی را در دسترس افراد قرار دهیم. در نظر داریم تا بعد از تمام کردن داستان اصلی و بخش‌های فرعی که برای شما آماده کرده‌ایم، روند بازی ادامه پیدا کند. چرا که زمین همیشه در حال تهدید شدن است و به کمک شما نیاز دارد و شما نیز باید به رشد دادن گروه انتقام‌جویان بپردازید تا بتوانید با تهدیدات جدید به خوبی مقابله کنید.

در مورد محتوای بخش End-game و ایجاد انگیزه برای افراد، تا روزانه و یا هفتگی به بازی سر بزنند چه توضیحاتی دارید؟

فیلیپ ترین: در حال حاضر نمی‌توانیم در این باره صحبتی کنیم ولی به زودی، اطلاعات بیشتری در این باره مورد در اختیار عموم قرار می‌دهیم.

اگر بتوانید در پاسخ به طرفدارانی که منتظر اخبار بیشتری درباره‌ی بازی هستند چیزی بگویید، چه خواهید گفت؟

فیلیپ ترین: خب می‌گویم که ما طرفداران مارول و بازی‌های ویدئویی هستیم. ما به صحبت‌های مردم گوش کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما در استودیوی کریستال داینامیکس افراد زُبده‌ای داریم که با وجود همه‌ی توانایی‌ها، باز هم فراتر از گوش دادن و توجه به خواسته‌های مردم قدم نمی‌گذارند. این روند تنها برای این بازی نیست و ما در ساخت همه‌ی عناوین گذشته نیز از نظرات مردم کمک گرفته‌ایم.

بازی Avengers در تاریخ جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۵ ماه می ۲۰۲۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، گوگل استیدیا و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *