- دسته‌بندی نشده

طراح ارشد ماموریت‌های Cyberpunk 2077 به موشکافی روابط عاطفی می‌پردازد

طراح ارشد ماموریت‌های Cyberpunk 2077 به موشکافی روابط عاطفی می‌پردازد

چند روزی است که خبر‌های متنوعی از بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 در فضای مجازی منتشر می‌شود. حال طی خبر جدیدی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project RED)، روابط عاطفی این بازی را تشریح می‌کند.

هفته‌ی گذشته، تصاویری از توییت خصوصی سی دی پراجکت رد با طراح ارشد مراحل این بازی یعنی آقای پاول ساسکو (Pawel Sasko)، در وب‌سایت رددیت منتشر شد که نحوه‌ی کارکرد سیستم عاطفی این بازی را آشکار می‌کند. به همین سبب، به تازگی وب‌سایت gamespot تلاش کرده است تا با استودیوی سی دی پراجکت رد برای صحت اطلاعات منتشر شده، ارتباط برقرار کند و طی این ارتباط اطلاعات ارزشمندی را از این بازی نقش‌آفرینی خاص به دست آورده است.

آقای ساسکو راجع به این روابط می‌گوید:

با توجه به روابط عاطفی، بازی‌بازان در طی بازی شخصیت‌های بسیاری را ملاقات می‌کنند که هر کدام از آن‌ها اهداف شخصی، انگیزه و نیازهای خود را دارند. گاهی اوقات این اهداف با آنچه که شخصیت V برای به دست‌آوردن آن‌ تلاش می‌کند، هماهنگ است و با توجه به انتخاب‌های بازی‌باز، این ممکن است شروعی برای جلب توجه یک NPC برای روابط عاطفی باشد. شخصیت‌های جانبی در هر سناریو جذب V نمی‌شوند. ممکن است آن‌ها در شرایط نامطلوب یک پیوند دوستی که فراتر از یک رابطه‌ی عاشقانه است را انتخاب کنند. گرایش عاطفی NPC مذکور هم در این تعاملات نقش بسیاری را ایفا می‌کند.

در بازی The Witcher 3، گرالت (Geralt) یک شخصیت تعریف شده‌ای بود که تمایلات واضح بسیار محدودی داشت اما در بازی Cyberpunk 2077، انتخاب عاشقانه‌ها بخشی از آزادی این بازی محسوب می‌شود. به همین دلیل گزینه‌های بسیار زیادی برای اوج گرفتن از نهایت روابط رمانتیک در این بازی مهیا شده است. توییت ارسال شده‌ی اخیر حکایت از مقایسه‌ی روابط عاطفی Cyberpunk 2077 با The Witcher 3 دارد اما چندان روشن نمی‌کند که چه مقدار شباهت بین این دو حاکم است. در حال حاضر ما می‌دانیم که روابط بازی Cyberpunk 2077 بسیار شبیه به عنوان The Witcher 3 است که در آن می‌توانید آشکارا با کسی به رابطه‌ی عاشقانه دست یابید ولی برعکس بازی The Witcher 3 همه‌ی عاشقانه‌ها در دسترس شما نخواهند بود. آقای ساسکو اشاره می‌کند که تمایل عاطفی در جایی نقش بازی خواهد کرد که رابطه‌ی عاشقانه موفق باشد. این بدین معنی است که بعضی از (شاید هم همه) شخصیت‌های بازی، تمایل و هویت از پیش تعیین شده‌ای دارند و آن‌ها خود را با نوع شخصیتی که با آن نقش‌آفرینی می‌کنید، سازگار نخواهند کرد.

وی ادامه داد:

حتی در دنیای Cyberpunk روابط اهمیت بسیاری دارند. گاهی اوقات به دست آوردن آن‌ها آسان‌تر است و در عین حال گرم نگه داشتن آن‌ها دشوارتر. انتخاب‌های بازی‌باز مشخص می‌کند که روابط V تا چه حد خواهد بود اما تغییر بعضی از اولویت‌ها ناممکن است؛ همانگونه که در زندگی واقعی وجود دارد. ما معتقد بودیم که این یکی از عوامل کلیدی است که باعث می‌شود تا شخصیت ما اصیل، واقعی و طبیعی به نظر برسد. ما به شخصیت‌های داستان توجه بسیاری را معطوف می‌کنیم چرا که آن‌ها ستون اصلی این طرح هستند. من نباید جزئیات بیش‌تری در مورد این موضوع بگویم؛ دوست ندارم که چیزی برای بازی‌بازان ما لو برود.

در بازی The Witcher 3 اگر سعی بر ارتباط دوجانبه داشتید، لحظه‌های تلخی برای شما رقم می‌خورد و بازی شما را برای این کار تنبیه می‌کرد. در عین حال آقای ساسکو می‌گوید که در صورت روابط زیاد در بازی Cyberpunk 2077، نتایج تلخی وجود خواهد داشت. اگرچه ساسکو این گفته را تایید نکرد ولی به نظر می‌رسد برخی از NPCها مشکلی با روابط چندگانه‌ی شخصیت V نداشته باشند در حالی که دیگران تنها به یک رابطه‌ی عاشقانه با V بسنده می‌کنند؛ اگر آن‌ها وفادار باقی بمانند.

بازی‌بازان مشتاق می‌توانند بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 را در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی خود تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *