- دسته‌بندی نشده

داستان بازی Avengers برروی المان‌ها و ویژگی‌های انسانی قهرمان‌ها تمرکز دارد

داستان بازی Avengers برروی المان‌ها و ویژگی‌های انسانی قهرمان‌ها تمرکز دارد

پس از یک انتظار نسبتا طولانی مدت، شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) بالاخره در جریان مراسم E3 امسال از بازی Avengers رونمایی کرد. تیم سازنده‌ی این بازی وعده‌های مختلف و زیادی را به کاربران داده است. این بازی قرار است در کنار ارائه‌ی یک تجربه‌ی چندنفره به بازی‌بازان، یک بخش تک‌نفره و داستانی کامل را نیز به آن‌ها ارائه کند. به نظر می‌رسد زمانی که صحبت از بخش داستانی و تک‌نفره‌ی بازی می‌شود، تیم سازنده به دنبال چیزی فراتر از یک تجربه‌ی اکشن صرف بوده و قصد دارد به مسائل و اتفاقات داستان از دیدگاه انسانی نیز بپردازد.

کارگردان و نویسنده‌ی بازی، آقای شاون اسکیگ (Shaun Escayg)، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت GamesBeat بیان کرده است که تیم سازنده قصد دارد جنبه‌ و ویژگی‌های انسانی قهرمانان و شخصیت‌های اصلی داستان را بررسی کند. داستان بازی حول یک حادثه‌ی تلخ با عنوان روز آ (A Day) جریان دارد و قهرمانان داستان باید بتوانند با مشکلات ناشی از غم از دست دادن و مرگ دیگران و همچنین مسئولیت شکست خود دست و پنجه نرم کرده و کنار بیایند.

بخش زیادی از داستان بازی به جنبه‌های انسانی این قهرمان‌ها مربوط می‌شود. آن‌ها چگونه با احساس گناه کنار می‌آیند؟ آیا آن‌ها می‌توانند ‌تفاوت‌های خود را کنار بگذارند؟ بروس بنر (Bruce Banner) یکی از شخصیت‌ها مورد علاقه‌ی من است؛ چرا که او همیشه با این مسئله که دقیقا چه کسی است درگیری دارد. او یک دانشمند بسیار باهوش است که در بسیاری از موارد، کاملا مطیع و آرام رفتار می‌کند. با این حال، سوی دیگری از او نیز وجود دارد که بسیار خشمگین بوده و می‌تواند با یک دست همه چیز را به راحتی نابود کند. آیا او خطرناک است؟ آیا او واقعا یک قهرمان است؟ او در طول زندگی خود، همیشه با این مسئله درگیر بوده است.

در کنار او، ما فردی بسیار باهوش و متکی به تکنولوژی مانند مرد آهنی (Iron Man) را داریم که بیش از هر چیز برروی محافظت و نجات دنیا با استفاده از تکنولوژی تمرکز کرده است. با این حال، او بسیار مغرور و متکبر است. او ریسک‌های را می‌پذیرد و کارهایی را انجام می‌دهد که دیگر اعضای گروه انتقام‌جویان (Avengers) آن‌ها را انجام نمی‌دهند. درگیری زیادی بر سر این موضوع وجود دارد.

همه چیز در نهایت به درگیری مربوط می‌شود؛ درست است؟ چه اتفاقی در روز آ افتاد؟ چه کسی مقصر بود؟ بیوه‌ی سیاه (Black Widow) مسئول پل بود. آیا او کسی بود که شکست خورد؟ آیا ما باید به کمک کاپیتان آمریکا می‌رفتیم؟ این‌ها مسائلی انسانی است که ما نیز با آن‌ها درگیر هستیم و این همان چیزی است که این داستان را از دیگر داستان‌های گروه انتقام‌جویان متمایز می‌کند. به علاوه، این مسائل به شکلی برروی برخی از قهرمانان داستان تاثیر خواهد داشت. من نمی‌توانم جزییات این موضوع را فاش کنم ولی آن‌ها از نظر روانی و ذهنی تحت تاثیر این مسائل قرار خواهند گرفت.

اجرا کردن تمامی این مسائل در یک بازی براساس قهرمان‌های شناخته شده‌ کمی جاه‌طلبانه و دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، در سال‌های اخیر شاهد حرکت فیلم‌های دنیای مارول (Marvel) به سمت مسائل احساسی‌تر بوده‌ایم. از این رو، انتظار برای دیدن این که آیا تیم سازنده می‌توانند چنین مسائلی را در یک بازی ویدئویی نیز پیاده کند یا خیر، جالب خواهد بود.

بازی Avengers در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری (۱۵ می سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. شما می‌توانید دیگر اخبار مربوط با این بازی مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *