- دسته‌بندی نشده

توضیحات جدید نویسنده‌ی Fallout New Vegas در رابطه با پایان بندی این عنوان

توضیحات جدید نویسنده‌ی Fallout New Vegas در رابطه با پایان بندی این عنوان

به تازگی ماد جدیدی برای عنوان محبوب Fallout New Vegas عرضه گشته است که این امکان را به بازی‌بازان می‌دهد تا پس از اتمام بازی، به ادامه آن بپردازند و تاثیرات انتخاب‌های خود را در جهان این بازی، مشاهده کنند. حال نویسنده‌ی این عنوان با توجه به عرضه‌ی این ماد، اطلاعاتی را در رابطه با اهداف استودیو پس از اتمام بازی به اشتراک گذاشت.

پس از ساعت‌ها گشت و گذار در بیابان‌ موهاوی و مواجه شدن با حشرات گوشت خوار و جهش یافته‌های عنوان Fallout New Vegas، پایان این عنوان یا حداقل نبرد هوور دم (Hoover Dam) در پیش روی قرار دارد. هیچ چیز تا لحظه‌ای که شما یکی از چهار طرف اصلی این جنگ را انتخاب نکنید، اهمیتی ندارد اما پس از گرفتن تصمیم خود، سرنوشت نیو وگاس و بیابان موهاوی را تعیین می‌کنید.

لحظه پایان بازی و نشان دادن نتایج تصمیمات بازی‌باز، گاهی بسیار سخت و گاهی نیز دلنشین است. بسیاری از عناوین امروزه‌ی صنعت گیم نیز از مکانیزم تاثیرات تصمیمات بازی‌باز برروی پایان بندی خود استفاده می‌کنند، حتی عناوینی که نقش‌آفرینی به حساب نمی‌آیند مانند Red Dead Redemption 2. امروزه این امکان وجود دارد تا بازی‌باز، تاثیرات محسوس و قابل لمسی را برروی جهان بازی در حال انجام خود بگذارد.

اما اگر شما به ۹ سال پیش برگردید، می‌بینید که با عدم وجود پیشرفت امروزه در فناوری ساخت بازی‌های ویدئویی، نشان دادن این تاثیرات بسیار سخت و زجرآور بوده و به همین دلیل نیز پایان بندی عنوان Fallout New Vegas چندان قابل لمس نبوده است.

Fallout New Vegas به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین بازی‌ها برروی بخش داستانی و نویسندگی شناخته می‌شود که به نوعی نتوانست تا از فرصت‌های به دست آمده توسط این داستان عمیق، استفاده کند. متاسفانه شما پس از به پایان رساندن ماموریت اصلی بازی‌، قادر به ادامه‌ی سفر خود و همچنین مشاهده تاثیرات تصمیماتتان برروی جهان بازی نخواهید بود.

حال مادسازی موفق شده است تا با استفاده از فایل‌های موجود در بازی Fallout New Vegas، این امکان را به بازی‌بازان بدهد تا پس از به اتمام رساندن این عنوان، به ادامه‌ی روند ماجراجویی خود در جهان بازی بپردازند و علاوه بر آن، تاثیرات پایان بندی بازی را برروی جهان آن و همچنین دیالوگ‌ها، مشاهد کنند.

توجه: متن پیش رو ممکن است بخشی از داستان و پایان بندی بازی را لو دهد

این ماد Functional Post Game Ending یا به اختصار، FPGE نام دارد. حال نویسنده‌ی داستان عنوان Fallout New Vegas، کریس اولان (Chris Avellone) پس از مشاهده‌ و تجربه‌ی ماد مورد نظر، طی مصاحبه‌ای اقدام به ارائه توضیحات جدیدی در رابطه روند پایان بندی بازی و اتفاقات پس از آن کرده است. وی دقیقا توضیح داد که برنامه‌ی استودیوی آبسیدیان (Obsidian) برای New Vegas چه بوده است:

متوقف کردن روند ساخت مراحل و تاثیرات پس از پایان عنوان Fallout New Vegas بسیار غافلگیر کننده بود. در مرحله‌ی بتای توسعه‌ی بازی، شاهد باگ‌های بسیاری بودیم که حتی با اضافه کردن بهینه‌سازی‌های بسیار نیز این باگ‌ها رفع نمی‌شدند. در پایان و با بررسی بازی، متوجه شدیم که این باگ‌ها از مراحل پس از اتمام ماموریت اصلی بازی و در هنگام بارگذاری بافت‌های ناشی از تاثیرات تصمیم بازی‌باز برروی جهان بازی، نشات می‌گیرند.

وی افزود:

ساخت مراحل پس از پایان بازی چندان سخت نیست و اگر شما تمام تاثیرات را برروی NPC‌ها و مناطق در نظر بگیرید، مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر تاثیرات برروی مناطق از نظر ظاهری و همچنین حضور NPCهای مربوط به دسته‌های دیگر، اعمال گردد، آن وقت مشکلات بسیاری گریبان گیر بازی می‌شوند و به نوعی باید به مراحل اولیه توسعه‌ی مناطق و بخش‌های مربوط برگشته و تغییراتی را در آن‌ها اعمال کنیم.

برای مثال، وی به پایان بندی مربوط به Mr.House و تاثیرات آن برروی بافت‌های منطقه‌ی استریپ اشاره کرد.

تمرکز برروی این موضوع که چگونه روند بازی‌ را پس از پایان وقایع هوور دم و با وجود آن همه باگ و کنترل مناطق توسط گروه‌های مختلف بازی ادامه دهیم، کار بسیار سختی بود. در نهایت نیز تصمیم بر آن شد تا روند توسعه‌ی بخش «پس از پایان بازی» متوقف و تاثیرات تصمیمات بازی‌باز نیز در آخر و توسط چند اسلاید، نمایش داده شوند.

وی افزود:

البته بحث نشان دادن اسلاید‌ها در پایان بازی مانند Fallout 2 از اول نیز در دستور کار قرار داشت اما ما تصمیم داشتیم تا این قدرت را به بازی‌باز بدهیم تا به ادامه‌ی روند ماجراجویی خود با توجه به تصمیماتی که در طول بازی گرفته بود، بپردازد.

همچنین در ادامه، وی توضیحاتی را در رابطه با بسته‌های الحاقی این عنوان در میان گذاشت:

زمانی که کار را برروی بسته‌های الحاقی New Vegas آغاز کردیم، دوباره این موضوع را که بازی‌باز بتواند به ادامه روند بازی‌ بپردازد، بررسی کردیم و به نتایج مطلوبی هم رسیدیم. اما به دلیل عدم وجود منابع کافی، روند توسعه‌ی این بسته‌های الحاقی و مرتبط کردن آن‌ها با تاثیرات پس از نبرد هوور دم، به کاری بسیار سخت و طاقت فرسا تبدیل می‌شد. همچنین انجام این عمل خود باعث می‌شد تا باگ‌های بیشتری را به بازی اضافه کنیم.

البته ما در عنوان Fallout 3 نیز شاهد وضعیت مشابهی بوده‌ایم. پس از پایان ماموریت اصلی بازی، این امکان که بتوان به ادامه‌ی روند ماجراجویی‌های خود بپردازیم، وجود نداشت. اما به لطف محدود شدن این عنوان به دو پایان بندی که تاثیرات آنچنان متفاوتی را برروی بافت‌های بازی نمی‌گذاشتند، استودیوی بتسدا (Bethesda) موفق شد تا با عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Broken Steel، بازی‌بازان را به Wasteland بازگرداند.

حال و با عرضه‌ی ماد FPGE، کریس اولان اعلام کرد که این ماد، نزدیک‌ترین چیزی است که آبسیدیان قصد داشت تا به بازی‌بازان و طرفداران Fallout New Vegas ارائه دهد. در گذشته نیز شاهد مادهای مشابه‌ای بوده‌ایم اما هیچ کدام دارای کیفیت ماد FPGE نبوده‌اند. شما می‌توانید در زیر، بخشی از تاثیرات این ماد را برروی بازی مشاهد فرمائید:

البته سازنده‌ی این ماد اعلام کرده است که برای تجربه‌ی ماد مورد نظر، بهتر است تا در ابتدا، بسته‌‌های الحاقی این عنوان را به اتمام رسانده و سپس به انجام نبرد هوور دم اقدام کنید. این تذکر خود می‌تواند تائیدی بر صحبت‌های کریس اولان نسبت به موضوع مشکلات حاصل از ارتباط بسته‌های الحاقی با تاثیرات پایان بندی بازی باشد. شما می‌توانید از طریق این لینک، به دریافت و نصب ماد FPGE اقدام فرمائید.

عنوان Fallout New Vegas در حال حاضر در دسترس پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قرار دارد. همچنین شما را در ادامه به مطالعه‌ی نقد و بررسی این عنوان با نام روزی روزگاری: دنیای نابود شده دعوت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *