- دسته‌بندی نشده

تهیه کننده‌ی سابق بازی Scalebound: احیای این بازی برروی نینتندو سوییچ امکان پذیر نیست

تهیه کننده‌ی سابق بازی Scalebound: احیای این بازی برروی نینتندو سوییچ امکان پذیر نیست

اخیرا گزارشاتیمبنی بر این موضوع منتشر شده است که نینتندو قصد دارد یک بازی که ساخت آن لغو شده است را احیا کرده و آن را برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر سازد. مدتی بعد این شایعه به وجود آمد که عنوان مورد نظر بازی لغو شده‌ی Scalebound خواهد بود. اما تهیه‌کننده‌ی سابق استودیوی پلاتینیوم گیمز و بازی Scalebound، معتقد است این موضوع نمی‌تواند امکان پذیر شود.

انتشار گزارشاتی مبنی بر اینکه بازی لغو شده‌ی Scalebound بر‌روی کنسول نینتندو سوییچ احیا خواهد شد، بسیاری از هواداران این کنسول و عنوان مورد نظر را هیجان زده کرد. این موضوع در حالی است که بسیاری از جمله تهیه کننده‌ی سابق استودیوی پلاتینیوم گیمز و بازی Scalebound، معتقدند احیای این بازی بر‌روی کنسول نینتندو سوییچ به دلیل مسائلی چون حق امتیاز قانونی آی‌پی و تفاوت سخت افزاری میان اکس باکس وان و نینتندو سوییچ امکان پذیر نخواهد بود. آقای ژان پیر کلمس (Jean Pierre Kellams)، تهیه‌کننده‌ی سابق استودیوی پلاتینیوم گیمز، در این رابطه گفت:

من آن‌جا کار نمی‌کنم و با کسی نیز در این مورد صحبت نکردم اما خیلی بعید است که چنین چیزی واقعی باشد. با توجه به تفاوت‌های سخت افزای و حق امتیاز قانونی آی‌پی مورد نظر، اگر یک بازی کاملا جدید ساخته شود، بسیار منطقی‌تر است. این طور نیست که Scalebound یک آی‌پی محبوب بوده باشد. این عنوان هیچ‌وقت چنین فرصتی را به دست نیاورد.

در ادامه اما آقای کلمس به این نکته اشاره کرد که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، علاقه‌مند است تا بار دیگر در ساخت آن همکاری کرده و با وجود تمام مشکلاتی که وی در ساخت این بازی با آن روبرو شده، کاری که تیم سازنده شروع کرده است را به اتمام برساند:

من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. من امیدوارم و علاقه‌مندم تا بار دیگر بر‌روی این پروژه کار کنم و کاری را که شروع کرده‌ایم را به اتمام برسانم. اما یکی از دلایلی که من استودیوی پلاتینیوم گیمز را ترک کردم این بود که شاهد چنین اتفاقی نبودم. منظورم این است که این بازی تقریبا من را نابود کرد، ناامید کرد و من را مجبور ساخت تا چیزهای زیادی یادی یاد گرفته و چیزهای جدیدی (چه مثبت و چه منفی) را آزمایش کنیم. اما این پروژه نتوانست به افرادی که در فضای مجازی هستند، توضیح دهد که اصلا آن‌ها راجع به چه چیزی صحبت می‌کنند.

تا حدودی می‌توان نظرات آقای کلمس را تایید کرد. زیرا مایکروسافت طی سال‌های گذشته نام تجاری Scalebound را تمدید کرده و سخت است باور کنیم که مایکروسافت به همین راحتی اجازه دهد تا این آی‌پی در اختیار نینتندو قرار گیرد و برروی کنسول این شرکت منتشر شود؛ حتی اگر چنین بازی وجود خارجی نداشته باشد. اخیرا نیز گزارشاتی مبنی بر همکاری میان مایکروسافت و نینتندو منتشر شد که به گفته‌ی منابع مورد نظر، دو شرکت مایکروسافت و نینتندو در ارتباط با احیای بازی Scalebound، هیچ صحبتی با یکدیگر نداشته‌اند. اما گر این همکاری حقیقت داشته باشد شاید در آینده راه برای احیای عناوینی چون Scalebound نیز هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *