- دسته‌بندی نشده

بانی راس در رابطه با دلایل تاخیر در عرضه‌ی Halo Infinite و ساخت Halo 5.5 صحبت می‌کند

بانی راس در رابطه با دلایل تاخیر در عرضه‌ی Halo Infinite و ساخت Halo 5.5 صحبت می‌کند

Halo Infinite یکی از عناوینی است که بازی‌بازان به شدت منتظر آن هستند. علیرغم این‌که این بازی سال گذشته معرفی شد اما به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی آن باقی مانده است. حال به تازگی خانم بانی راس (Bonnie Ross)، مدیر استودیوی ۳۴۳ ایندستریز در رابطه با تاخیر انتشار این عنوان و تغییر موتور بازی، صحبت‌هایی را مطرح کرده و توضیحاتی را ارائه داده است.

آخرین نسخه از سری Halo با نام Halo 5: Guardian در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و بسیاری از بازی‌بازان کنجکاوند که بدانند چرا پس از گذشت چهار سال، دیگر نسخه‌ی جدیدی از این سری عرضه نشده و چرا علیرغم معرفی بازی Halo Infinite در سال گذشته، هنوز تاریخ انتشار این بازی مشخص نیست. در گذشته شاهد بودیم که نسخه‌های جدید سری Halo با فاصله‌ی زمانی دو یا سه ساله عرضه می‌شدند.

بانی راس، مدیر استودیوی ۳۴۳ ایندستریز دلیل اصلی این تاخیر را تغییر موتور بازی Halo Infinite عنوان کرده و در این رابطه توضیحاتی را ارائه داده است. بر اساس توضیحات خانم راس، به نظر می‌رسد موتور قبلی که تا پیش از آن برای ساخت بازی‌های دیگر این سری استفاده شده بود، محدودیت‌های بسیاری را برای توسعه دهندگان به وجود می‌آورد و آن‌ها بر همین اساس تصمیم گرفته تا موتور بازی را تغییر دهند:

Halo engine یک موتور فنی مهندسی و کاربردی به شمار می‌آید که کار با آن برای بسیاری از افراد خلاق بسیار سخت است. ما بعد از Halo 4، به تیم سازنده قول دادیم تا برای بازی Halo 5 تغییراتی را در این موتو ایجاد خواهیم کرد. در این صورت دیگر فضای چالش برانگیزی برای توسعه‌ی بازی وجود نخواهد داشت. با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، اما تیم سازنده به درستی به ما نشان داد که ما کار را آن‌طور که باید و شاید درست انجام ندادیم.

ما به تیمی احتیاج داریم که بتوانند با موتور بازی‌سازی ما، بهترین کار نوآورانه‌ی خود را انجام دهند. بنابراین برای رسیدن به این هدف (ساخت یک موتو بازی‌سازی مناسب) به زمان زیادی احتیاج داشتیم. در نهایت ما موتور Slipspace را معرفی کردیم تا مطمئن شویم این موتور بازی‌سازی در آینده نیز به سری Halo کمک خواهد کرد. بنابراین این کار بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین سرمایه گذاری بود که تا به حال انجام دادیم. زیرا مجبور بودیم موتور بازی‌سازی را برای نسخه‌ی Infinite بازسازی کنیم و این کار، زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.

در ادامه بانی راس در راتباط با موضوع جالبی صحبت کرد. وی اشاره می‌کند زمانی مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ ایندستریز بر‌روی بازی Halo 5.5 کار کرده و در نظر داشتند تا آن را برای کنسول اکس باکس وان عرضه کنند اما در نهایت این موضوع اتفاق نیافتاد:

هنگامی که بازی Halo 5 را عرضه کردیم، صحبت‌هایی در ارتباط با این موضوع مطرح شد که آیا می‌توانیم نسخه‌ی دیگری از Halo را تا دو سال آینده نیز عرضه کنیم؟ بنابراین نگاهی به آن انداختیم. من نام آن را Halo 5.5 یا Halo 6 ODST می‌گذارم؛ یک بازی کوچک‌تر. ما این موضوع را بررسی کرده و من به همراه فیل اسپنسر صحبت‌های بسیاری خوبی در ارتباط با آن داشتیم؛ اینکه قصد داریم سری Halo را تا کجا به پیش ببریم. اگر می‌خواهیم که سری Halo همچنان تا ۱۰ یا بیست سال آینده یک بازی محبوب و منحصربفرد باشد، بنابراین باید این کار را انجام دهم. اگر شما یک بازی دیگر می‌خواهید، ما قادریم تا این کار را انجام دهیم. اما من نگران این موضوع بودم که اگر چنین کاری انجام می‌شد به نظر دیگر سری Halo بعد از آن نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد. شما نمی‌توانید یک بازی نیمه‌کاره را عرضه کنید.

هنوز تاریخ انتشاری برای بازی Halo Infinite مشخص نشده است اما سازندگان وعده داده‌اند که در E3 2019 به نمایش این بازی خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *